2012年5月14日月曜日

Into The Minds


Season 4 第1話 Mayhem

【Opening Quote】
"Never think that war, no matter how necessary, nor how justified, is not a crime."
「いかに正当な理由があろうとも、戦争は犯罪である」(吹替)
「どんなに必要でも、どんなに正当化されても、戦争が犯罪ではないなどと考えるな」(私訳)

said by Ernest Hemingway
quoted by Hotch

Season 4 第2話 The Angel Maker

【Opening Quote】
"We all die. The goal isn't to live forever, the goal is to create something that will."
「我々は皆死ぬ。人生のゴールは、永遠に生きることではなく、永遠に生きるものを創り出すことだ」(私訳)

said by Chuck Palahnuik
quoted by Hotch

【Ending Quote】
"The past is our definition. we may strive, with good reason, to escape it, or to escape what is bad in it, but we will escape it only by adding something better to it."
「過去は我々の定義である。我々は時に、正当な理由から、過去または過去の悪い記憶から逃れようとあがくが、つらい過去に何か良いものを加えることによってのみ、その過去から逃れられる」(私訳)

said by Wendell Berry
quoted by Hotch

Season 4 第3話 Minimal Loss

【Opening Quote】
"To follow by faith alone is to follow blindly."
「信仰のみにより従うのは、盲目的に従うことだ」(私訳)

said by Benjamin Franklin
quoted by Reid

【Ending Quote】
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it."
「分別は自動的に身につくものではない。それを否定する者を、分別で征服することはできない」(私訳)

said by Ayn Rand
quoted by Prentiss

Season 4 第4話 Paradise

【Opening Quote】
"A fool's paradise is a wise man's hell."
「愚者の天国は、賢者の地獄」(私訳)

said by Thomas Fuller
quoted by Hotch

【Ending Quote】
"Things are not always what they seem; the first appearance deceives many; the intelligence of a few perceives what has been carefully hidden."
「物事は常に見たままでない。第一印象は多くを欺き、知性のある少数だけが慎重に隠されたものを見抜く」(私訳)

said by Phaedrus
quoted by Hotch

Season 4 第5話 Catching Out

【Opening Quote】
"Plenty sit still. Hunger is a wanderer."
「豊潤は定着し、飢餓はさまよう。」(私訳)

Zulu proverb
quoted by Prentiss

【Ending Quote】
"Beyond the East the sunrise, beyond the West the sea, And the East and West the wander-thirst that will not let me be."
「東の果ては日の出、西の果ては海、そして東と西はさまよう渇望、私を留まらせてはくれない」(私訳)

said by Gerald Gould
quoted by Prentiss

Season 4 第6話 The Instincts

【Opening Quote】
"Who speaks to the instincts speaks to the deepest in mankind and finds the readiest response."
「本能に話しかける者は人間の深淵に話しかけ、即座に反応を得る」(私訳)

said by Amos Bronson Alcott
quoted by Hotch


渓谷の滝州立公園、PA

【Ending Quote】
"I think the truly natural things are dreams, which nature can't touch with decay."
「本当にありのままのものは、堕落に侵されることはない夢だと思う」(私訳)

said by Bob Dylan
quoted by Reid

Season 4 第7話 Memoriam

【Opening Quote】
"What was silent in the father speaks in the son, and often I found in the son the unveiled secret of the father."
「父親の沈黙は息子に語りかける。そして、息子の中に父親の秘密を見いだす。」(私訳:かなり自信なし^^;)

said by Friedrich Nietzsche
quoted by Ried

【Ending Quote】
"There is no refuge from memory and remorse in this world. The spirits of our foolish deeds haunt us, with or without repentance."
「この世に記憶と良心の呵責から逃れる場所はない。後悔しようとしまいと、愚行の霊は我々に取り憑く」(私訳)

said by Gilbert Parker
quoted by Ried

Season 4 第8話 Masterpiece

【Opening Quote】
"Let us consider that we are all insane. It will explain us to each other; it will unriddle many riddles..."
「我々は皆正気ではないと考えてみよう。そうすれば、お互いが理解でき、多くの謎は謎ではなくなる」(私訳)

said by Mark Twain
quoted by Rossi

【Ending Quote】
"Man must evolve for all human conflict a method which rejects revenge, aggression and retaliation. The foundation of such a method is love."
「人はすべての人間の対立を、復讐や攻撃、報復を避ける方法で導いていかねばならない。その鍵を握るのは、愛である。」(私訳)

said by Martin Luther King, Jr.
quoted by Rossi

Season 4 第9話 52 Pickup

【Opening Quote】
"The minute people fall in love, they become liars."
「恋に落ちた瞬間、人は嘘つきになる」(私訳)

said by Harlan Ellison
quoted by Prentiss

【Ending Quote】
"Cleanliness becomes more important when godliness is unlikely."
「信仰が疑わしいときには、潔癖さがより重要になる」(私訳)

said by P.J. O'Rourke
quoted by Rossi

Season 4 第10話 Brother In Arms

【Opening Quote】
"We are all brothers under the skin, and I, for one, would be willing to skin humanity to prove it."
「一皮むけば我々は皆兄弟だ。そして私自身、その証明のために喜んで人間性の皮をはぎ取るだろう」(私訳:これも自信なし)

said by Ayn Rand
quoted by Morgan

【Ending Quote】
"...for he today who sheds his blood with me shall be my brother."
「今日私と共に血を流す者は、私の兄弟となる」(私訳)

written by William Shakespeare(ヘンリー五世の台詞)
quoted by Morgan

Season 4 第11話 Normal

【Opening Quote】
"Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats."
「平凡な男は皆、時には、手に唾を吐き、黒旗を掲げ、のどを切り裂く衝動に駆られるに違いない」(私訳)

said by H.L. Mencken
quoted by Hotch


うつ病エジプトのレポート

【Ending Quote】
"There's no tragedy in life like the death of a child. Things never get back to the way they were."
「子供の死ほどの人生の悲劇はない。物事は決して元には戻らない」(私訳)

said by President Dwight Eisenhower
quoted by Rossi

Season 4 第12話 Soul Mates

【Opening Quote】
"No mortal can keep a secret. If his lips are silent, he chatters with his fingertips; betrayal oozes out of him at every pore."
「死にゆく人間は秘密を守れない。その口が沈黙しても、指先でしゃべり、すべての毛穴から密告の声がにじみ出る」(私訳)

said by Sigmund Freud
quoted by Reid

【Ending Quote】
"Delay is the deadliest form of denial."
「遅延は最も致命的な否定の形である」(私訳)

said by British Historian C. Northcote Parkinson
quoted by Morgan

Season 4 第13話 Bloodline

【Opening Quote】
"There is no doubt that it is around the family and the home that all the greatest virtues, the most dominating virtues of human society, are created, strengthened and maintained."
「最大の価値観、人間社会の最も支配的な価値観は、家族と家庭の中で生み出され、強化され、維持される。そのことに疑う余地はない。」(私訳)

said by Winston Churchill
quoted by Prentiss

【Ending Quote】
"The strength of a family, like the strength of an army, is in its loyalty to each other."
「家族の強さは、軍隊の強さに似ている。それは、互いへの忠誠心である」(私訳)

said by Mario Puzo
quoted by Hotch

Season 4 第14話 Cold Comfort

【Opening Quote】
"And so, all the night-tide, I lay down by the side. Of my darling, my darling, my life and my bride. In the sepulchre there by the sea. In her tomb by the sounding sea."
「だから一晩中、私は横になっている。私の愛しい人、愛しい人、私の命、私の花嫁の眠る、海の近くのその墓のそばに。鳴り響く海の近くの墓のそばに。」

said by Edgar Allen Poe(詩『Annabel Lee(アナベル・リー)』より)
quoted by JJ

【Ending Quote】
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."
「信じる者に対しては、証明はいらない。信じない者に対しては、証明は不可能だ」(私訳)

said by Stuart Chase
quoted by Rossi

Season 4 第15話 Zoe's Reprise

【Opening Quote】
"I never teach my pupils; I only attempt to provide the conditions in which they can learn."
「私は生徒に教えることはない。彼らが学ぶ機会を与えようとしているだけだ」(私訳)

said by Albert Einstein
quoted by Rossi

【Ending Quote】
"In youth we learn; in age we understand."
「若きとき我々は学び、老いて我々は理解する」(私訳)

said by Austrian novelist, Maria Von Evner-Eschenbach
quoted by Rossi

Season 4 第16話 Pleasure is my Business


犯罪はそれが何であるかudw

【Opening Quote】
"The prostitute is not, as feminists claim, the victim of men, but rather their conqueror, an outlaw, who controls the sexual channels between nature and culture."
「娼婦は、フェミニストが訴えるような男の犠牲者ではない。むしろ、男の征服者であり、自然と文化の間の性のチャンネルを支配するアウトローなのだ」(私訳)

said by Camille Paglia
quoted by Hotch

【Ending Quote?】
"You don't pay prostitute for sex, you pay her to leave afterwards."
「娼婦にセックスのために金を払うな。ことの後に別れるために払うのだ」(私訳)

said by Dashiell Hammett
quoted by Megan Kane(Unsub)

Season 4 第17話 Demonology

【Opening Quote】
"He who does not punish evil, commands it to be done."
「悪を罰しない者は、他者に罰しろと命じる」(私訳)

said by Leonardo Davinci
quoted by Prentiss

Season 4 第18話 Omnivore

【Opening Quote】
"Fate is not satisfied with inflicting one calamity."
「運命は、災難をひとつ負わせることでは満足しない」(私訳)

said by Roman author Publilius Syrus
quoted by Hotch

【Ending Quote】
"Men heap together the mistakes of their lives, and create a monster they call destiny."
「人は互いの人生の過ちを積み重ね、宿命という名の怪物を産む」(私訳)

said by John Hobbes
quoted by Hotch

Season 4 第19話 House On Fire

【Opening Quote】
"We all live in a house on fire, no fire department to call; no way out."
「我々は皆、燃えさかる家に住んでいる。呼ぶべき消防もなく、逃げ道はない」(私訳)

said by Tennessee Williams
quoted by Hotch

【Ending Quote】
"I have loved to the point of madness; That which is called madness, That which to me, is the only sensible way to love."
「私は狂気のように愛してきた。それを狂気と呼ぶならば、私にとって、それが唯一の愛し方なのだ」(私訳)

said by Francoise Sagan
quoted by Hotch

Season 4 第20話 Conflicted

【Opening Quote】
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
「光は、自分が何よりも速く動くと思っているがそれは間違いだ。どんなに光が速く動こうとも、闇が先まわりし、光を待っている」(私訳)

said by Terry Pratchett
quoted by Reid

【Ending Quote】
"Monsters are real, and ghosts are real too. They live inside us, and sometimes, they win."
「怪物は存在する。幽霊も存在する。それらは我々の中に棲み、時に、我らに勝利する」(私訳)

said by Stephen King
quoted by Reid

Season 4 第21話 A Shade of Gray

【Opening Quote】
"To lose a child is to lose a piece of yourself."
「子供を失うことは、あなたの一部を失うことだ」(私訳)

said by Dr. Burton Grebin
quoted by Rossi


【Ending Quote】
"Without a family, man, alone in the world, trembles with the cold."
「家族なしでは、人は、世界に立った一人、寒さに震えるのみ」(私訳)

said by Andre Maurois
quoted by Rossi

Season 4 第22話 The Big Wheel

【Opening Quote】
"In order for the light to shine so brightly, the darkness must be present."
「光がそれほど強く輝くためには、闇が存在しなくてならない」(私訳)

said by Francis Bacon
quoted by Hotch

【Ending Quote】
"No matter how dark the moment, love and hope are always possible."
「どんなに暗闇の時でも、愛と希望を持つことは可能だ」(私訳)

said by George Chakiris
quoted by Morgan

Season 4 第23話 Roadkill

【Opening Quote】
"I'm not sure about automobiles. With all their speed forward they may be a step backward in civilization."
「自動車には自信が持てない。速く走れるようになるほど、文化的には後退していくように思う」(私訳)

said by Booth Tarkington
quoted by Hotch

【Ending Quote】
"The human voice can never reach the distance that is covered by the still small voice of conscience."
「人の声は、静かで小さな良心の声にはかなわない」(私訳)

said by Mahatma Ghandi
quoted by JJ

Season 4 第24話 Amplification

【Opening Quote】
"It will become fine dust over all the land of Egypt and it will become boils breaking out with sores on man and beast through all the land of Egypt."
「それはエジプト全土を覆う細かい塵となって、エジプト全土の人と家畜に降りかかり、膿の出るはれ物となるであろう」(新約聖書 新共同訳)

Exodus 9:9(出エジプト記9章9節)
quoted by Reid

【Ending Quote】
"Security is mostly a superstition. It does not exist in nature, nor do the children of men as a whole experience it."
「安全というのは、ほとんど迷信だ。自然界には存在せず、それを完全に経験した者もいない」(私訳:かなり嘘かも)

said by Helen Keller
quoted by Reid

Season 4 第25話 To Hell...

【Opening Quote】
"If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity."
「地獄がなければ、我々は動物と同じだ。地獄がなければ、尊厳もない」(私訳)

said by Flannery O'Connor
quoted by Hotch

Season 4 第26話 ...And Back

【Ending Quote】
ーHotchの独白ー
"Sometimes there are no words, no clever quotes to neatly sum up what happen that day...."
「時に、そこには言葉もない。その日に起こったことをうまくまとめる良い格言もない。。。。」

  
   → See (V)Season 4 - Last Words

▲ Close



These are our most popular posts:

2007年11月 - ゲームと歴史のおはなし (ミラー・メインはアメブロです)

2007年11月29日 ... ちょっと時間かかっちゃったわね。 .... それではまずいってんで、きちんと文章化した法律 を制定しようってことになったんや。 .... ムーンブルク王女レベル5→6 装備変更なし ここ までに出会った敵 マンイーター マンイーター ミイラおとこ ミイラ男 ... read more

四魂の窓

2000年の12月以来、この考え方に科学的・臨床的な視点から研究を重ねて、日本発の 「四魂心理学」が誕生した。 .... Playlist for: Common Sense by Thomas Paine: youtube.com Common Sense audiobook at Librivox: librivox.org ..... 破魔札: 強い 法力を持つ者が、使用する破魔の護符。 ..... 2003年9月8日, 第126話, 心の痛みを勇気 にかえろ, 宮地昌幸, 鳥羽聡, 佐久間信一 ..... またこの時間に放送された回数は少なく、 5回のみである; ^ 第24話から第26話までは2010年3月31日から4月2日までの15時 55 ... read more

エドガー ・ ケイシーの天使

Recommended book: The Edgar Cayce Story: There is a River by Thomas Sugrue エドガー ... 時間後後多数 swats ますますイライラ父親から多くの勉強と エドガーほとんど彼の目を開いた保つことができるがまだスペルのレッスンを覚えてい ません。 read more

C H MUSIC

... の再UPリク応。 HY 「NAO」 前にUPしたのは僕じゃありませんが、一応。 by Thomas .... です。 by RAXA. 甘い苦い時間, いきものがかりです。 by RAXA ... 男男, ケツメイシ です。byとの ..... byフィール. 別れ話をしよう, リクより ポルノグラフィティです by кои ... read more

0 件のコメント:

コメントを投稿